Робота навчально-виховного закладу у 2016-2017 н.р. була побудована відповідно до вимог законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту». Навчально-виховний процес в 2016-2017 н.р. здійснювався відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Національної доктрини розвитку освіти», а також «Концепції розвитку Андрушівського навчально-виховного комплексу», «Річного плану роботи навчального закладу у 2016-2017 н.р.», відповідних наказів про організацію навчально-виховної, методичної роботи.

Відповідно до перспективного плану роботи навчальний заклад у 2016-2017 навчальному році продовжував роботу над науково-методичною проблемою «Формування інформаційно-комунікаційної та комунікативної компетентностей учнів на засадах особистісно орієнтованого та діяльнісного підходів».

Основним об’єктом діяльності колективу була особистість учня, а першочергова мета діяльності – формування творчого школяра за допомогою особистісно зорієнтованих технологій та спрямування вчителя до роботи з обдарованими учнями. Дана мета передбачала вирішення наступних завдань:

у роботі з педагогами:

- вивчення і використання на практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки;

- впровадження в навчально-виховний процес новітніх теоретичних розробок, передового досвіду;

- спонукання і сприяння виробленню в педагогів навичок самостійної роботи з метою безперервного підвищення своєї кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності;

- виявлення, узагальнення та пропаганда досвіду учителів;

- організація ти стимулювання громадсько-педагогічної діяльності педагогів;

у роботі з учнями:

- виявлення та практичне використання сучасних способів діагностування учнівського рівня навчальних досягнень, вихованості;

- спонукання учнів до реалізації власних творчих задатків;

- вивчення і впровадження дієвих способів організації роботи з обдарованими учнями.

Кадровий потенціал у 2016-2017 н.р:

навчально-виховний процес у НВК забезпечувало 28 учителів і бібліотекар;

на початок 2016-2017 н.р. якісний склад педагогічного колективу становив:

11 - спеціалісти вищої категорії, 3 - спеціалісти І категорії, 5 - спеціалісти ІІ категорії, 9 – спеціалісти, 1- бакалавр

З них зі званням «старший учитель» - 3 ; «заслужений працівник освіти» - 1. У минулому навчальному році чергову атестацію пройшли такі вчителі: Касянчук М.Я.. вчитель математики, Романюк О.Л., вчитель української мови та літератури, які за рішенням атестаційної комісії підтвердили кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»; Ямпольська А.Б, вчитель історії – згідно рішення атестаційної комісії встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії.

Аналіз навчально-виховної робот показав, що в минулому навчальному році в НВК навчалося 138 учнів. З них закінчило навчальний рік 138.Мали високий рівень – 14 учнів. Це становить 10 % від загальної кількості учнів. Кількість відмінників у порівнянні з 2015/2016 н.р. зросла на 1 %.Достатній рівень мали 65 учнів. Кількість учнів, які закінчили навчальний рік на достатньому рівні зменшилася на 6%, середній рівень 59 учнів (38 %). З початковим рівнем з окремих предметів навчальний рік закінчило 6 учнів (в минулому навчальному році – 8 учнів).

Директорські контрольні роботи, заплановані у І і ІІ семестрах, проведено згідно графіків, підведено підсумки контрольних робіт та видано наказ.

На належний рівень поставлено роботу з обдарованими дітьми. Відповідно до наказу відділу освіти, молоді та спорту «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін у 2016 – 2017 навчальному році» та наказу навчально-виховного комплексу від 22 вересня 2016 року І етап олімпіад з базових навчальних дисциплін проводився з 05. 10. по 15.11. 2016 року. У ньому взяло участь 42 учні. Завдання були підібрані відповідно до програм і затверджені на засіданні методичної ради. Олімпіади проводилися згідно графіка, затвердженого директором навчально-виховного комплексу. Найбільш активну участь у проведенні олімпіад взяли такі учні: Захарчук Наталія, Кушнірук Юлія, Гук Лілія, Гребеневич Ангеліна, Вознюк Андрій, Романюк Олена, Габрук Ігор. Матеріали олімпіад систематизовано, результати обговорено на засіданні методичної ради, по результатах олімпіад видано наказ. У 2016-2017 навчальному році учасники ІІ етапу олімпіад гідно представили навчальний заклад - посіли 6 призових місць.

Учні НВК приймали участь у різних конкурсах, де продемонстрували свої таланти. Отримали І місце у конкурсі «Замість ялинки – зимовий букет». ІІ місце

Отже, у 2016-2017 навчальному році були хороші результати роботи з обдарованими дітьми, але недостатня увага зверталася на учнів, які навчаються на достатньому рівні, на індивідуальну роботу, виявлення творчо обдарованих дітей. Тому усім вчителям, усім методичним структурам необхідно злагоджено працювати, приділяти більше уваги кожному учневі.

На початок І та ІІ семестрів були складені відповідні документи: розклади уроків, розклади гуртків та факультативів; графіки екскурсій, практичних робіт; розклади здачі ДПА в основній та старшій школі; підведені підсумки по виконанню навчальних програм; оформлено документи про видачу атестатів про повну середню освіту та свідоцтв про основну школу.

Велика увага приділялась веденню шкільної документації, особливо класних журналів, журналів гурткової роботи. Класні журнали перевірялись практично щомісяця, у результаті чого було встановлено, що журнали заповнювалися учителями ретельно, згідно з вимогами щодо їх ведення. Однак траплялися окремі недоліки: виправлення оцінок, підтерті дати, виправлення в графі «облік відвідування», помилкові записи, мала кількість оцінок, невчасне оформлення записів у журналах. Даному питанню у наступному навчальному році буде приділено особливу увагу. З метою виявлення нормованості та виконання домашніх завдань у І та ІІ семестрах були перевірені щоденники, у результаті чого встановлено, що багато учнів щоденники не носили або не давали їх для виставлення оцінок, не записували домашні завдання, а класні керівники і вчителі-предметники не вимагали, щоб ті їх мали. Відповідно батьки не могли проконтролювати результати рівня навчальних досягнень своїх дітей. Тому у план роботи НВК на на ступний навчальний рік дане питання буде винесено на нараду при директору.

Упродовж навчального року було здійснено контроль за перевіркою зошитів для лабораторних та практичних робіт з хімії, біології, географії, робочих зошитів з української мови, української літератури, німецької мови та англійської мови, математики та зарубіжної літератури. Зверталась увага на:

- систему перевірки зошитів;

- кількість виконаних практичних, лабораторних робіт із хімії, біології, географії;

- дотримання єдиного орфографічного режиму;

- виправлення помилок;

- своєчасність виконання домашніх завдань (з української мови, німецької та англійської мови, математики та світової літератури).

При перевірці зошитів для лабораторних та практичних робіт з хімії, біології, географії виявлено, що всі учні використовували зошити на друкованій основі, схвалені Міністерством освіти і науки. Кількість виконаних робіт відповідала кількості запланованих. Учителі словесності звертали увагу на підпис зошита, на охайність записів, на кількість виконаних класних і домашніх завдань. Все це враховувалось при виставленні оцінки за зошит у журнал. Однак учителям необхідно вимагати, щоб усі учні охайно проводили записи у зошитах, не використовували коректори, виконували домашні завдання.

Методична робота в 2016-2017 н.р. здійснювалась відповідно до наказу «Про організацію методичної роботи в НВК у 2016-2017 н.р.». Робота була спрямована на виконання державних документів щодо забезпечення якісної освіти і виховання та втілення у життя освітніх пріоритетів. Зміст методичної роботи був відображений у плані роботи НВК на 2016-2017 н.р. у розділах «Організаційна робота», «Робота з педагогічними працівниками щодо підвищення їхньої кваліфікації», «Контроль і керівництво», «Забезпечення прав особистості на освіту», плані роботи методичної ради, плані роботи методичного кабінету НВК. На виконання завдань, передбачених у планах, на початку навчального року були створені графік проведення атестацій, план роботи з молодими учителями, видано наказ про роботу з обдарованими учнями, складені плани роботи методичних комісій та плани роботи навчальних кабінетів, у кінці семестрів і року – звіти про роботу навчальних кабінетів, методичної ради, методичного об’єднання класних керівників та вчителів початкових класів..

Головна мета методичної роботи у НВК передбачала зростання педагогічної майстерності учителів загалом і кожного зокрема, впровадження дієвих форм роботи з розвитку обдарованих учнів.

Згідно перспективного плану перевірки стану викладання навчальних дисциплін, виховної роботи, бібліотеки у 2016-2017 н.р. здійснювалось вивчення географії, біології, хімії, природознавства. Під час перевірки роботи педагогічних працівників, які викладають дані предмети, та стану виховної роботи особлива увага була зосереджена на аналізі навчально-методичного забезпечення предметів, виховного процесу та ролі бібліотеки.

Коригуючим органом методичної роботи в навчальному закладі є педагогічна рада. Протягом навчального року було проведено такі засідання:

Серпень. Про результати роботи навчально-виховного закладу за 2016-2017 навчальний рік та завдання педагогічного колективу на 2017-2018 навчальний рік відповідно до вимог законів України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту»

Листопад

1.Роль уроків української мови та літератури, зарубіжної літератури у розвитку творчої особистості.

2. Військово-патріотичне виховання як один з аспектів ціннісного ставлення до суспільства і держави.

Лютий

1. Розвиток творчого потенціалу та життєвої компетенції учнів через використання інформаційно-комунікаційних технологій. Застосування ІКТ на уроках історії.

2. Роль бібліотеки в навчально-виховному процесі.

Березень ,18

1. Про затвердження державної підсумкової атестації за вибором закладу в 9 класі та затвердження предметів за вибором у 11 класі. Визначення форми проведення державної підсумкової атестації.

Березень, 28

Чергова атестація вчителів

Травень

1. Про допуск до складання державної підсумкової атестації учнів 4 класу

Травень, 30

1.Про випуск учнів 11 класу

2. Про допуск учнів 9 класу до складання державної підсумкової атестації.

На належний рівень поставлено роботу методичної ради. На засіданнях методичної ради розглядалися питання:

- Вересень:

1. Організація методичної роботи педколективу на 2016-2017 н.р., узгодження планів роботи .

2. Розподіл обов’язків між членами МР;

3. Основні напрямки роботи над методичною проблемою на етапі «узагальнення результатів»;

4. Підготовка до олімпіад з базових дисциплін.

- Листопад:

- 1. Досвід і проблеми впровадження інноваційних технологій в умовах особистісно зорієнтованого навчання.

- 2. Результати проведення І етапу олімпіад з базових дисциплін, підготовка до ІІ;

- Січень:

- 1. Робота завідувачів кабінетами, учителів-предметників щодо розвитку навчальних кабінетів;

- 2. Виконання планів роботи методичних структур за І семестр. Коригування роботи на ІІ семестр.

-

- Березень:

- 1. Підвищення кваліфікації учителів НВК;

- 2. Підготовка і проведення творчих звітів вчителів.

-

- Квітень:

- Використання нетрадиційних форм і методів роботи з обдарованими дітьми.

- Травень:

- 1. Робота педколективу НВК над методичною проблемою;

- 2. Дидактико-методичне забезпечення психолого-педагогічних передумов особситісно зорієнтованого навчання і виховання в умовах моніторингового дослідження якості освіти.

На початку кожного семестру проводилися інструктивно-методичні наради з питань планування роботи, складено графіки відкритих уроків, позакласних заходів, подано заявку на проходження курсової підготовки, відбулися консультації для молодих учителів з питань планування самоосвіти.

З метою вивчення досвіду впровадження інноваційних технологій в умовах особистісно зорієнтованого навчання і виховання учителями НВК проведено опитування-анкетування «Інноваційні підходи в організації навчально-виховного процесу», «Засоби розвитку творчої активності учнів на уроках і в позаурочний час».

Учителі НВК були залучені до участі в психолого-педагогічному семінарі «Використання особистісно орієнтовних технологій як провідний напрямок діяльності сучасного учителя» (жовтень), обговорення питань на нарадах при директорові «Розвиток обдарованості у процесі пошуково-дослідницької діяльності» (січень), «Оптимальні методи управління творчістю учнів у процесі викладання основ наук» (квітень), де ділилися досвідом своєї роботи з цих проблем.

Учителі навчального закладу протягом навчального року організували і провели цікаві позакласні заходи в рамках предметних тижнів, Тижня писемності, Дня рідної мови, Шевченківського тижня.

Важливим напрямком методичної роботи є керівництво самоосвітньою діяльністю педагогів. Кожен учитель досліджував вибрану методичну проблему, планував певні заходи з її реалізації у своїй практичній роботі. У вересні було проведено анкетування з метою виявлення, як учителі підвищують свій професійний рівень, які засоби використовують для цього. З’ясовано, що усі вчителі поповнюють свою власну бібліотеку методичними посібниками, літературою, підручниками, передплачують періодичні видання. Крім того підвищення професійного рівня педагогів відбувалося на курсах підвищення кваліфікації.

Робота з молодими вчителями є важливою складовою методичної роботи. Оскільки в навчальному закладі 4 молодих педагоги, було організовано «Школу молодого вчителя», за молодими педагогами були закріплені наставники, які працювали за планами, узгодженими директором НВК. У І семестрі відбувся тиждень наставника, у ході якого молоді педагоги мали можливість відвідати уроки досвідчених вчителів. У ІІ семестрі було проведено тиждень молодого педагога.

Методичну роботу в навчально-виховному комплексі упродовж навчального року супроводжувала психологічна служба, яка пріоритетними у своїй діяльності визначила роботу з обдарованими дітьми. Психолог провела консультації для вчителів «Як виявити обдаровану дитину», тренінги «Робота з обдарованими дітьми»(для молодих учителів), «Розвиток інтелектуальної складової обдарованості».

Аналіз методичної роботи НВК показав, що у навчальному закладі створені належні умови для розвитку можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними інформаційно-комунікаційних технологій, сучасних педагогічних технологій. Проте виявлені і недопрацювання у цьому напрямку роботи: недостатньою мірою узагальнюється перспективний педагогічний досвід учителів; взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з предметів відбувається несистематично.

З метою формування здорового способу життя, забезпечення повноцінного фізичного та психічного розвитку дітей протягом навчального року робота проводилася класними керівниками на годинах спілкування, в позаурочний час, перед екскурсіями та культпоходами.

Адміністрацією НВК робота з попередження дитячого травматизму організована за наказом «Про організацію роботи в НВК з питань збереження життя і здоров′я учнів».

На початок навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах та шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, дозвіл СЕС на експлуатацію харчоблоку, паспорт санітарно-технічного стану закладу.

Посадові обов’язки працівників, інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності діють відповідно до наказів по НВК.

Відповідно до плану роботи з охорони праці навчального закладу, «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти», затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 року №563, «Положення про розробку інструкцій з охорони праці», затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 29.01.1998 року № 9 (ДНАОП 0.00-4.15-98) та з метою попередження травматизму серед учасників навчально-виховного процесу, підвищення персональної відповідальності за стан робочих місць затверджено інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, електробезпеки та інші (наказ по школі від 07.09.2010 № 336). Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці. У НВК є всі необхідні журнали для реєстрації інструктажів із охорони праці працівників та учнів закладу.

Протягом року у відповідності до річного плану роботи, згідно Положення про проведення Тижнів безпеки життєдіяльності та з метою популяризації знань правил безпеки життєдіяльності дітей та здорового способу життя в школі проведено Тижні безпеки життєдіяльності, на яких класні керівникиприщеплювали навички обережної поведінки в довкіллі та бережливого ставлення до збереження свого здоров'я, життя та здоров'я оточуючих. Для проведення виховних годин залучалися фахівці: працівники ДАІ, пожежної частини, медичної сфери.

З метою сприяння творчому та інтелектуальному розвитку учнів НВК, розвитку духовності, моральності, патріотизму, естетичного виховання та організації змістовного дозвілля школярів протягом року проводилися виховні заходи в рамках НВК. Налагоджена співпраця з державними та громадськими організаціями .

Аналіз стану матеріально – технічної бази навчальних кабінетів показав, що усі навчальні кабінети облаштовано шкільними меблями і класною дошкою. Шкільні парти і стільці стандартні, їх розміщення відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Кожен кабінет забезпечений підручниками, навчальними та методичними посібниками, навчальним обладнанням, дидактичними матеріалами. Розподіл та збереження засобів навчання здійснюється згідно з темами, класами, розділами навчальних програм.

У кабінетах створені всі умови для реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання, проведення засідань, індивідуальної підготовки вчителя до занять та його науково-методичного рівня.

Кабінети облаштовані пересувними партами і стільцями. Це дає можливість учителеві розміщувати меблі таким чином, щоб забезпечити різні режими в класі: груповий, парний, індивідуальний.

На належному рівні обладнанні такі кабінети: інформатики, біології, української мови та літератури, світової літератури, початкових класів, історії. Це спеціально обладнані приміщення, які забезпечують наукову організацію праці учнів і вчителів, що сприяє підвищенню ефективності проведення уроків. Уся робота здійснюється за допомогою комплексного використання всієї матеріально-технічної і дидактичної баз, наявних у кабінеті.

Доповідач привернула увагу присутніх до питання дотримання техніки безпеки, охорони праці та відмітила, що вивчення питань з охорони праці з учнями входить до навчального плану предмету основи здоров’я. На уроках з фізичної культури, хімії, фізики, біології, інформатики проводяться вступні і повторні інструктажі з техніки безпеки . Передбачено надання учням загальних знань і формування вмінь збереження здоров’я як важливого компонента загальнолюдської культури, зміцнення навичок здорового способу життя, оволодіння способами розвитку фізичних якостей. Проводяться різні бесіди зі сприяння збереження життя учнів, запобігання порушень стану їх здоров’я.

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки під час навчального процесу в НВК знаходиться під контролем адміністрації, учителів та медичного працівника.

Систематично здійснюються практичні заняття з учнями з метою вироблення умінь діяти в умовах надзвичайних ситуацій, при загрозі життю і здоров’ю дітей надавати невідкладну допомогу.

Із педагогічним і технічним персоналом проводяться інструктажі з техніки безпеки та охорони праці в установленому порядку. Працівники, які працюють в умовах підвищеної небезпеки, проходять навчання на курсах відповідно до чинного законодавства.

Систематично проводяться зустрічі з працівниками ДАІ, служби пожежної безпеки та медичними працівниками. У кабінетах початкової школи створено куточки вивчення правил дорожнього руху.

Постійно ведеться удосконалення технічної бази: закріплення обладнання у навчальних кабінетах, зміна освітлення кабінетів, що покращує санітарно-гігієнічні умови навчання.

Значна робота проводиться медичним персоналом з профілактики захворювань, епідемій, шкідливих звичок, особистої гігієни.

Відповідно до річного плану в травні відбувається День ЦО, на якому проводяться заняття з усіма класами. Заняття проводять учні 10-11-х класів.

Розроблено та затверджено посадові інструкції, інструкції з охорони праці, правила внутрішнього розпорядку, видано відповідні накази, налагоджено інструктування учнів у кабінетах фізики, хімії, на уроках фізкультури, інформатики, математики, біології, ГПД, ведеться робота щодо попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму, проведено перевірку опору ізоляції та захисного заземлення. Учнівські меблі промаркеровано. Учні розсаджені відповідно до рекомендацій лікаря та листків здоров’я.

Завдання на 2017-2018 навчальний рік

1. Підпорядкувати діяльність усіх служб навчального закладу та спланувати методичну, виховну роботу НВК на реалізацію наступних цілей:

- визначення тенденцій розвитку педагогічного процесу в рамках реалізації проблеми;

- сформувати позитивне ставлення учасників навчально-виховного процесу до реалізації загальношкільної проблеми;

- мотивувати членів педагогічного колективу до вироблення власного бачення та шляхів реалізації методичної проблеми.

2. Створити умови для впровадження завдань щодо реалізації проблеми

- діагностування та анкетування вчителів з метою виявлення труднощів і шляхів реалізації проблеми з метою визначення рівня готовності до реалізації інноваційної діяльності педагогів;

- аналіз рівня інформатизації школи до початку реалізації проблеми;

- визначення рівня комунікаційної компетентності педагогічних працівників;

- створення умов для методичного вдосконалення педагогічних працівників;

- створення системи шкільних інформаційних ресурсів (розробки уроків, методична література, мультимедійні проекти,база даних шкільної бібліотеки, медіатека тощо);

- висвітлення тематичної інформації серед учасників навчально-виховного процесу.

5. Заступнику директора з навчально-виховної роботи спільно з психологом розробити інструктивно-методичні матеріали для моніторингу якості освіти, педагогічного моніторингу, психологічного моніторингу, моніторингу здоров’я.

6. Практично застосовувати вчителями НВК вміння користуватись технічними засобами з метою підвищення ефективності уроку, продуктивності навчання.

7. Розвивати в учнів стійкий інтерес до пізнання, бажання та вміння самостійно вчитися, займатися плануванням своєї навчальної праці, пізнавання джерел знань, уміння оцінювати їхню користь, творчого мислення, вміння аналізувати свої помилки, різнобічного застосування знань, здійснювання самооцінки.

8. Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуального, творчого, спортивного,естетичного.

9. Надання кожному учневі освіти відповідно до його можливостей, здібностей та інтересів; надання можливостей самореалізації, самопрезентації учня в процесі виховання, навчання.

10.Підготовка учнів до свідомого вибору майбутньої професії.

11. Досягнення учнями високих освітніх результатів на предметних олімпіадах І, ІІ, ІІІ етапів Всеукраїнських олімпіад, Міжнародному конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика , конкурсах тощо.

13. Провести порівняльне аналітичне дослідження за результатами ЗНО та річного оцінювання навчальних досягнень учнів, розробити дієві рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

14. Продовжити впровадження тренінгового й контрольного тестування з навчальних предметів щодо підготовки учнів до ЗНО.

16. Розвиток педагогічної співпраці сім’ї, школи і громадськості як реальний шлях утвердження демократизації та гуманізації в шкільному житті.

17. Забезпечення сприятливих умов для фізичного розвитку учнів, дотримування санітарних правил, правил техніки безпеки.

18. Зміцнення матеріально-технічної бази школи; забезпечення навчально-виховного процесу сучасними технічними засобами, комп’ютерною та мультимедійною апаратурою.

13. створення умов для розвитку інформаційно-комунікаційних та

комунікативних компетентностей учасників навчально-виховного процесу у позаурочній діяльності;

14. виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування

здорового способу життя, збереження здоров’я;

15. формування культури спілкування, безпечного толерантного середовища та інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу.

і зміцнення фізичного і психічного

Кiлькiсть переглядiв: 436

Коментарi